Министър Гвоздейков и Н.Пр. посланичката на Германия представиха първите модернизирани германски вагони, които тръгват до морето през уикенда

0

Новите модернизирани немски вагони на Българските държавни железници (БДЖ) представи служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Събитието се състоя на Централна гара – София в присъствието на посланика на Германия у нас Н.Пр. Ирене Мария Планк.

Полагаме максимални усилия България да догони изпуснатото в реализацията в съвременната технология на железопътния транспорт, каза Гвоздейков. По думите му България доказа, че няма да пренебрегне този вид транспорт.

С помощта на Посолството на Германия успяхме да осъществим тази сделка, която е началото на модернизацията и бързите стъпки, които трябва да наваксаме, посочи служебният министър. Според него има много работа, която трябва да бъде свършена, за да се изпълнят желаните цели за модернизиране на българския железопътен транспорт. Важното е, че имаме мотивацията, имаме желанието и имаме визията България да притежава в близко време модерен железопътен транспорт, каза още той.

България работи и усвоява средства по европейски програми с цел модернизация на железопътната инфраструктура, каза Гвоздейков. Той се надява до 2027 г. българските влакове да имат възможност да развиват максимална скорост до 160 км/ч., както и всички железопътни линии към тези трасета да бъдат снабдени със системи за безопасност и управление на движението.

„Разполагаме с достатъчно вагони“, каза още Гвоздейков в отговор на въпрос за наличността им в БДЖ.

Миналата година подписахме договор за доставка на още 10 нови локомотива, припомни той. Процедурите по обществените поръчки вървят в срок, увери Гвоздейков.

Служебният министър каза, че утре ще пътува с първата композиция от пет вагона от София до Бургас. Влакът, който заминава в 6:15 часа, трябва да пристигне в Бургас в 12:10 часа. Вагоните разполагат с климатична система и с контакти за зареждане на мобилни устройства. Надяваме се в следващата партида вагони да има вагон-ресторант, каза служебният министър на транспорта.

Попитан дали изпитва страх да пътува с влак след поредицата от инциденти по железопътните линии, Гвоздейков отрече. По думите му по пътната инфраструктура се извършват ремонтни дейности и всички влакове в тези участъци се движат с ограничение, спазено по правилник.

Нека да не стресираме обществото, каза служебният министър.

На въпрос дали има забавяне при доставката на всички вагони, Гвоздейков отговори, че се спазва графикът. Миналия четвъртък тръгна следващата партида и би трябвало всеки момент да пристигне в България, уточни Гвоздейков.

Той припомни, че участва в заседанието на Съвета на Европейския съюз по транспорт, телекомуникации и енергетика, формат „Транспорт“, което се състоя в Люксембург. По думите му всички присъстващи на срещата единодушно смятат, че железопътният транспорт трябва да бъде гръбнака на транспортната система в цяла Европа. „България е част от тази железопътна инициатива. Това е целта и посоката на развитие на транспорта“, подчерта министър Гвоздейков.

Надявам се, че до 2026 г. в България ще има модернизиран транспорт и гражданите ще пътуват само с влакове, каза посланик Планк.

На 18 юни от БДЖ обявиха, че новият влак от София за Бургас ще се движи всеки ден до края на летния сезон. Композицията ще бъде съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на граждани с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава на влака.

Той ще изминава разстоянието между столицата и морския град за пет часа и 55 минути и ще бъде най-бързо движещият се влак по този маршрут според настоящите възможности за преминаване по трасето. Влакът ще се движи по Подбалканската железопътна линия и ще спира на седем гари по своя маршрут – Подуяне пътническа, Казичене, Карлово, Казанлък, Сливен, Зимница и Карнобат.

На 23 май т.г. първите 19 модернизирани пътнически вагона, които БДЖ купи от германската компания „Дойче Бан“, пристигнаха в България. Стойността на целия проект е малко над 30 млн. лева за 76 вагона, което прави по 400 хил. лева за един вагон.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече