Турция се захвана да гледа инфлуенсърите под лупа

0

Турция постави инфлуенсърите под лупа – глоби в размер на 6,4 милиона турски лири (около 170 хиляди евро) получиха 16 популярни в социалните мрежи фигури заради рекламирани от тях продукти, съобщи турската частна телевизия НТВ.

Съветът по реклама към Министерството на търговията извършва проверки на рекламите в социалните медии, довели до налагането на глоби на обща стойност 6,4 милиона турски лири на петима инфлуенсъри през миналата година и на 11 през първата половина на тази година.

След като Съветът беше натоварен да контролира дейността на „влиятелните лица в социалните медии“ – т.нар. инфлуенсъри, през март 2022 г. бе стартиран проект за проверяване на рекламите в социалните медии чрез изкуствен интелект. Благодарение на проекта процентът на случаите, в които не се посочва ясно и разбираемо, че публикациите на инфлуенсърите представляват реклама, е намалял от 57 на сто на 11 на сто, посочва телевизията, цитирана от БТА.

В случаите, в които Съветът е установил нарушение, са били наложени необходимите административни санкции, като от началото на годината са санкционирани общо 50 профила в социалните мрежи, нарушили с рекламите си законодателството. За сравнение през цялата минала година са били санкционирани 77 профила.

Размерът на административната глоба, налагана на инфлуенсър, който е направил реклама в противоречие със законодателството, бе 347 хиляди турски лири (9140 евро) миналата година, а през 2024 г. стана 550 хиляди турски лири (14 500 евро).

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече